Ppt
Ik heb al verschillende projecten gedaan. Een
voorbeeld daarvan is het project boetseren met klei. Er zijn groene, gele en
rode projecten. De groene zijn het makkelijkst en de rode het moeilijkst. De
gele projecten zijn vaak toolboxen die je bij andere projecten kan gebruiken.
Boetseren met klei is daar een van. Er zijn ook nieuwe kinderen bij gekomen.
Sien Tennekes en Stijn Copier. Allebei uit groep 2. Op onze school mag je ook
een toolbox als project doen. Je hebt ook een map. Daarin moet je je
informatie, bladen en formulieren stoppen. Je krijgt een cijfer voor je
project. Als je je bladen niet opruimt, gaat dat van je cijfer af. Je moet een
presentatie houden voor juf Dineke of juf Dorine. Het mag ook voor de klas.
Meestal maak je de presentatie op power point. Het is keileuk bij de ppt!
Alleen is het jammer dat het soms onder leuke vakken moet. Maar als je dan
eenmaal bezig bent, is het toch wel heel leuk. Ik zou nooit uit de ppt willen!
Nog veel plezier verder op de blog!
Gemaakt door: Evi Tennekes.
______________________________________________________
Presentatie
sensoren en alarm
Isa en Evi
hebben het peperproject sensoren en alarm gedaan. Daarbij hebben ze
verschillende alarmen en sensoren gebouwd. Deze sensoren en alarmen hebben ze
gebouwd:
· Licht en geluid
alarm
· 3 dubbel alarm
· Dubbel alarm
met licht
· Licht sensor
· Voel sensor
· Magnetische
sensor
Het dubbele
alarm en het 3 dubbele alarm heeft Isa zelf ontworpen.
De meeste
sensoren en alarmen zijn op de PowerPoint te zien.
De presentatie is gehouden op 2014-02-12
Verslag gemaakt
door: Evi
Presentatie Evi en Mark
Evi en Mark
hebben ons gisteren verrast met een kunstroute.
De route
begon bij de kerk. De vraag was:
Welk
(huis)nummer heeft de kerk? Weet u het antwoord?
Loop door
naar het monument. Daar is de vraag waarvoor staat het monument er?
Daarna
mochten de leerlingen doorlopen naar het dierenparkje. In de sloot/vijver bij
het dierenparkje zwemmen heel veel eenden mannetjes en vrouwtjes maar wat zijn
nu de mannetjes en wat de vrouwtjes?
Nummer 4
was het kasteeltje. Wie hebben het kasteel vernield. Weet u het?
Nummer 5 is
de gymzaal, de vraag is hoe heet de gymzaal.
Nummer 6 is
bij de supermarkt. Weet u hoevaak de supermarkt vernieuwd is.
Alweer naar
het monument? De leerlingen moeten naar het monument.
De vraag is
waarvan staat er een standbeeld?
Bij vraag 8
moeten de leerlingen herberg de Zwaan opzoeken.
De laatste
drie vragen zijn op het schoolplein en in de school.
De
leerlingen vonden het een leuke speurtocht, ook van de snoepjes hebben ze
lekker gesnoept!
__________________________________________________________________
Verslag van het Hedels Historisch Museum. Door: Evi en
Hannah
Op donderdag
10 oktober zijn wij naar het Hedels Historisch Museum geweest met groep 5 en 6.
Er waren
oude schaatsen, boeken en herdenkingsspullen van de Prinses Irene
Brigade om te bekijken.
We zagen
oude schilderijen van het verwoeste Hedel.
De munten
die we zagen waren al heeeeeeeel oud.
Meneer Arie
van Driel legde ons alles uit over Hedel en over alle spullen die in het museum
liggen.
Het werd erg
spannend toen we de echte kogels gingen bekijken......
Als bedankje
hebben we geld ingezameld en daarvan kochten wij een doosje vol met
overheerlijke chocoladebonbons.
Meneer Arie
vond dit erg leuk en wij vonden het museumbezoek erg leuk!