Groep 5 en 6


Ppt

Ik heb al verschillende projecten gedaan. Een voorbeeld daarvan is het project boetseren met klei. Er zijn groene, gele en rode projecten. De groene zijn het makkelijkst en de rode het moeilijkst. De gele projecten zijn vaak toolboxen die je bij andere projecten kan gebruiken. Boetseren met klei is daar een van. Er zijn ook nieuwe kinderen bij gekomen. Sien Tennekes en Stijn Copier. Allebei uit groep 2. Op onze school mag je ook een toolbox als project doen. Je hebt ook een map. Daarin moet je je informatie, bladen en formulieren stoppen. Je krijgt een cijfer voor je project. Als je je bladen niet opruimt, gaat dat van je cijfer af. Je moet een presentatie houden voor juf Dineke of juf Dorine. Het mag ook voor de klas. Meestal maak je de presentatie op power point. Het is keileuk bij de ppt! Alleen is het jammer dat het soms onder leuke vakken moet. Maar als je dan eenmaal bezig bent, is het toch wel heel leuk. Ik zou nooit uit de ppt willen! Nog veel plezier verder op de blog!

Gemaakt door: Evi Tennekes.

 

______________________________________________________

Presentatie sensoren en alarm

 

Isa en Evi hebben het peperproject sensoren en alarm gedaan. Daarbij hebben ze verschillende alarmen en sensoren gebouwd. Deze sensoren en alarmen hebben ze gebouwd:

 

·      Licht en geluid alarm

 

·      3 dubbel alarm

 

·      Dubbel alarm met licht

 

·      Licht sensor

 

·      Voel sensor

 

·      Magnetische sensor

 

Het dubbele alarm en het 3 dubbele alarm heeft Isa zelf ontworpen.

 

De meeste sensoren en alarmen zijn op de PowerPoint te zien.

 

     De presentatie is gehouden op     2014-02-12      

 

Verslag gemaakt door: Evi













 

Presentatie Evi en Mark

Evi en Mark hebben ons gisteren verrast met een kunstroute.

De route begon bij de kerk. De vraag was:

Welk (huis)nummer heeft de kerk? Weet u het antwoord?

Loop door naar het monument. Daar is de vraag waarvoor staat het monument er?

Daarna mochten de leerlingen doorlopen naar het dierenparkje. In de sloot/vijver bij het dierenparkje zwemmen heel veel eenden mannetjes en vrouwtjes maar wat zijn nu de mannetjes en wat de vrouwtjes?

Nummer 4 was het kasteeltje. Wie hebben het kasteel vernield. Weet u het?

Nummer 5 is de gymzaal, de vraag is hoe heet de gymzaal.

Nummer 6 is bij de supermarkt. Weet u hoevaak de supermarkt vernieuwd is.

Alweer naar het monument? De leerlingen moeten naar het monument.

De vraag is waarvan staat er een standbeeld?

Bij vraag 8 moeten de leerlingen herberg de Zwaan opzoeken.

De laatste drie vragen zijn op het schoolplein en in de school.

De leerlingen vonden het een leuke speurtocht, ook van de snoepjes hebben ze lekker gesnoept!







__________________________________________________________________

Verslag van het Hedels Historisch Museum. Door: Evi en Hannah

Op donderdag 10 oktober zijn wij naar het Hedels Historisch Museum geweest met groep 5 en 6.

Er waren oude schaatsen, boeken en herdenkingsspullen van de Prinses Irene Brigade om te bekijken.

We zagen oude schilderijen van het verwoeste Hedel.

De munten die we zagen waren al heeeeeeeel oud.

Meneer Arie van Driel legde ons alles uit over Hedel en over alle spullen die in het museum liggen.

Het werd erg spannend toen we de echte kogels gingen bekijken......

Als bedankje hebben we geld ingezameld en daarvan kochten wij een doosje vol met overheerlijke chocoladebonbons.

Meneer Arie vond dit erg leuk en wij vonden het museumbezoek erg leuk!